assalamualaikum

Rabu, 4 Mei 2011

BERHATI-HATI KAU.... JANGAN TULIS MACAM ITU.. JANGAN TULIS MACAM INI.... APE BENDE!!! MEMANDAI JE KORANG



Assalamualaikum


Kalau kamu seorng muslim jgn kata "mosque" tp masjid krana organisasi islam menemukan bhwa "mosque"=nyamuk!!! jgn tulis "mecca" tp mekah krana "mecca"-rumah anggur/bir. Jangan dtulis "mohd" tp tulislah dgn lengkap "muhammad",kerana "mohd"=anjing brmulut besar! !! Jangan tulis "4JJI" tp tulislah "ALLAH S.W.T" kerna "4JJI"= "For Judas Jesus Isa Al-Masih.".Jgn tulis askum or akum tp tulislah lengkap assalamualaikum atau salam krna askum=celakalah kamu. Dan terakhir "Merry Chrithmas"(saye cume untuk sampaikan dan tak berniat untuk menyebutnye) membawa kepada maksud yang memang bahaya!! Iaitu kite menyebut nama tuhan lain. Jadi klau hendak menyebut,sebutlah dengan Hari Natal !! Perkataan ni boleh sebabkan kite Murtad!! Perkataan ...merupakan jarum sulit orang kristian...di dalam bahasa Arab bermaksud "fi hafzilbaba" manakala dalam bahasa Malaysia bermaksud dibawah naungan pope (paderi). Jadi, forward dan sebarkan kepada semua sahabat2 anda.Semoga Allah memberi rahmat
kepada kita dan orang lain.



ayuh kite sebarkan kebodohan kita bersama


APA BENDA KORANG!!


mari kita menyelusuri setiap perkataan di atas ini


jangan tulis MOSQUE kerana itu bermaksud nyamuk


Pernah tak korang cek dalam kamus, nyamuk dalam bahasa lain?
dalam bahasa inggeris nyamuk adalah MOSQUITO, diulangi, KORANG NYANYUK
tidak ada masalah kalau nak tulis mosque sebab mosque memang bermaksud MASJID
try la google translate, cuba semua bahasa


apa pula kaitan dengan organisasi islam? mane korang tau bende tu dari kajian organisasi islam? memandai je..


jangan tulis MECCA kerana bermaksud rumah beri beri


Cuba dengan perkataan ini pula di wikipedia
apa yang korang dapat dari perkataan atas, tak pun gugel translate je. korang tetap akan dapat maksud yang sama iaitu MAKKAH al MUKARRAMAH
apa pula kaitan dengan perkataan mecca? dengar citer ade satu bangunan kat US, kedai arak name die mecca........................
bace balik.... "DENGAR CITER"

apa pula kaitan dengan apple plak? ke korang pegi sane dan duduk dalam sane tu? betul ke name die apple mecca? korang ngan aku pun tak tau ape bende.. meneka je..


jangan tulis MOHD kerana maksudnya bla bla bla...


aku pun tak tau, sejak bile maksud bg perkataan ini boleh muncul sedangkan penggunaan perkataan MOHD itu rasanya lagi lama dari maksudnya.
cuba korang tulis sendiri dalam gugel translate 'anjing mulut besar'.. ade kluar MOHD?
tak terfikir ke.. setelah kite pakai name kite MOHD.. tetibe kluar pulak maksudnye.. ehh.. itu perkara menarik, seperti yg kite tau.. MOHD itu tetap MUHAMMAD SAW


apa pula kaitan dengan anjing? korang tau ke ape maksud 'anjing mulut besar'? tapi kenapa nak kaitkan dengan MOHD pulak? bijaknye je..


jangan tulis 4jjI sebab maksudnya 'for jedus jesus isa al-masih'


bila aku baca benda ni. serius aku kata, "kat malaysia ni ilmu agama yg diajarnya tak cukup ke apa?" (dalam hati je la)
tahu tak korang siapa JESUS, ISA.. ianya adalah nabi ISA as.. nabi isa as yg akan turun pada akhir zaman dan membunuh dajjal,.. begitu mulia Nabi ISA, dan Nabi ISA adalah penyelamat kita.. tau tak.. permintaan nabi ISA adalah utk menjadi umat akhir zaman. maka Allah SWT perkenankan doa itu... done...
siapa pula judas, judas merupakan pembelot kpd nabi isa sendiri.. ehh.. sejak bile kite memandai semue ni, betul ke si judas tu pembelot? memandai ke kite ni.. pernah tak kita fikir siapa yg menggantikan kedudukan Nabi ISA sewaktu disalib? hehehe... carik sendiri
so, camne tulisan itu yg tiba2 boleh jadi 4=for? J=judas? J=jesus? I=isa?


bila kita tulis 4JJI, cukuplah sekadar dalam hati kita hanya ALLAH untuk segalanya, jika kuathir atau berwaspada juga, tulis ALLAH SWT sudah cukup.. yg penting yakin..


jangan tulis askum sebab maksudnya kah kah kah.................


aku malas da nak tulis pasa bende ni sebab bende ni, pemikiran kita yg meyakinkannya. sedangkan kesahihan masih kita tak tau.
korang lagi bijak.. fikirlah macammana askum bleh jd celakalah kamu? siap maksud dari negara mana tah.. pernah korang tulis perkataan itu dan pergi tengok perkataan itu kat negara yg mempunyai bahasa itu.. sudah tentu mereka juga akan pelik sambil berkata "askum abah kau" dalam bahasa mereka.


bende ni da bnyk kali ada da.. korang bleh cek sendiri perkataan yg disebut sebagai ASSALAMUALAIKUM.. carik la.. gugel search je pun.. jgn nak pandai2 ye..


dan terakhir


jgn tulis meri kerismes sebab ape bende tah kat atas tu.


pernahkah kita fikir apa tujuan meri krismes itu? pernah kah kite amek tau.. sejarah islam pun kite liat nak amek tau.. lg la sejarah yg bukan islam.. dengan mudah la, meri krismes ni merupakan hari memperingati kelahiran nabi ISA.. meri itu sendiri bermaksud MARIAM, ibunda nabi ISA.. so... korang fikir lah sendiri ek.. tak kisah la bila. tp yg penting kita saling memperingati pengorbanan para RASUL dan sahabat serta ulama yg membawa cahaya bg dunia ini dengan islam


melalui semue ni, diketahui bahawa, setiap search yg korang buat tentang perkara diatas mempunyai perkataan yg hampir sama dan tidak berubah... korang pulak main forward2 tanpa berfikir dimanakah punca segala email yg mengelirukan ini..


semuanya melibatkan perkataan yg kita sendiri tak pasti dari mana asalnya.. dan tidak mengambil tahu, benarkah perkataan itu bermaksud dengan yg sedimikian..
insyaAllah korang ade info dan sebgainye bleh kite share.. mane a tau aku tulis tak betul..


kite sedap citer agama sedangkan kite hanya forward2 je.. BAIK TAK PAYAH!!


Kesimpulannya? tinggalkanlah hal-hal yang mungkin meragukan itu sebelum munculnya perpecahan di antara sesama muslim. Bagi saya pribadi, yang berhak menentukan salah dan benar hanyalah Sang Pencipta Alam Semesta….

WaLLAHu a'lam bishawab.

Ya Allah aku memohon kepadaMu Ilmu yang bermanfaat, yang mendekatkan diri kami kepadaMu dan kami berlindung kepadaMu dari ilmu yang tidak bermanfaat Ilmu yang menjauhkan kami dariMu. Allahumma Amiin. (opss... terkopipes)



ps: jgn tulis quote sebab bermaksud kote (alat sulit lelaki)... err

2 ulasan:

insta: lea_na_nur_ berkata...

nice info!

AaNa Mohd. Yusop berkata...

Phew .. Naib aku tak percaya terus .. Thanks 4 the info ! :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

iklan aku x phm

nyanyi jom awak