assalamualaikum

Ahad, 30 Mei 2010

hampeh

geram... segeram... geramnye...
betul lah.. manusia ni celik je kat atas muke bumi ni ... 3 bnde ni akan melekat.. hasad.. haloba dan ujub..

apa itu ujub
ujub.. bangga diri.. riak.. takabur.. ckp besar.. hati penuh dengan meninggi diri
sgt suke menyombong... dan tidak igt bahawa ALLAH lebih berkuasa dari segalanya.. nauzubillah..

apa itu haloba
haloba juga salah satu sifat yg sgt tidak elok.. haloba boleh dikatekan tamak.. bakhil.. kedekut.. t**k idung masin.. sgt suke harta dunia.. tak tau yg dunia ni hanya sementara.. tdak igt kpda org lain.. lupe bhwe ade lg manusia yg susah kat dunia nih.. di setiap bhagian harta kitae ada sebahagian harta milik fakir
nauzubillah..

apa itu hasad
hasad pula adalah penyakit hati yg sudah melekat dekat hati org melayu.. hasad adalah dengki.. tak boleh tgk org senang.. phd(prasaan hasad dengki)

ini cerite sbnar die..
ade sorg mamat ni kat tempat keje bpk aku.. suke la sangat keje.. ye.. keje jage tepi kain org.. slalu usha2 bpk aku punyew akaun seperti email, fb, dan ym... then.. bile bpk aku takde tuk berhari2.. die ni akan akses bpk aku punyew akaun.. then die akan menggunakan akaun tu ikut suke2 die dan kebanyakan ade kene kat aku.. hampeh tul.. die penah tulis camni

"tahniah la kpd pompuan2 yg aku da sodok pakai ba**** aku kat korg.. murahnyew a korg ek.. aku mintak no tepon je pun.. tp korg bg pan*** kat aku.."

camtu la lebih kurg aku dpt msg ym dr ym ayah aku.. mule2 aku pun igt ayah aku yg tulis camtu.. then tme aku g jd fasi ari tu.. ayah aku ade ckp kat aku.. yg budk tu punyew keje.. smue membe ayah aku marah ayah aku.. sian kat ayah aku.. tme tu die ckp die tak on9 pun.. die tgh jd fasi... then byk call and sms masuk tnye ttg perkara itu.. ayah aku tme tu jd bingung... last2 ayah aku tau... lepas tu budak tu tukar password sume ayah aku punyew akaun.. punyela sakit hati budak tu kat ayah aku tak tau knp..

aku dgr pun mmg nak tumbuk jew.. da penah jumpe da budak tu.. mmg elok la perangai camtu.. ye.. agung2kan la parti politik... takpela.. die tak igt balasan ALLAH.. takpe lah kan.. ayah aku pun ckp x gune la nak pkul org camtu.. penah ayah aku bwk org tgk dari jauh bdk tu.. org yg tgk tu siap gelak.. die ckp ape kene la budk camtu sakit ati kat bpk aku..

x abis citer lg,... masuk ni da 3 akaun fb ayah aku buat gara2 bdk tu.. ni yg terbaru. x tau a ape akan jd lepas ni.. tggu dan lihat..

istighfar bnyk2.. walau kite siape.. ALLAH hanye memandang hati kite sahaja..

sesungguhnya di dalam hati manusia itu ade segumpal darah.. jika baik darah itu.. maka baiklah manusia itu tetapi jika buruk darah itu.. maka buruklah manusia itu.. itulah hati...

sorylah.. takde catatan ttg hidup aku tme pegi johor aritu..
sory sgt2..



nak psiko org kene la jdik psiko dulu.. baru a hepi..

Rabu, 26 Mei 2010

muke aku eksited



tak sabar rasenyew....... yeay...
pegi johor... nek bas express... yehaaaa
tak penah naik bas express.. sian kat aku.. huhu... (jgn gelak.. kenyataan)

cepat express... name bas yg aku naik nati... hoyeahh..
ini bukan cepat express.. ini cepat cair

Isnin, 24 Mei 2010

sem sem sem sempoi or semester or hamster or or org ta tau




nobody perfect...

alhamdulillah... complete sem 5.. walaupun x secomplete mane sebab aku telah melakukan satu kesilapan besar.. humm.. takpelah.. anggaplah itu ujian dr ALLAH.. (salah diri sendiri pun)

silap or x silap.. itu perkara yg lepas.. ape yg penting teruskan pembelajaran... walaupun semangat aku mcm da takde.. tp aku gagahkan jugak tuk blajar.. ya ALLAH.. perbetulkanlah niatku dan KAU luruskanlah hatiku yg sering bolak balik ini...

Anas bin Malik telah berkata bahawa rasulullah SAW kerap membaca doa

"wahai Tuhan yg membolak-balikkan hati kami, tetapkanlah hati kami dalam agamaMu"

maka para sahabat pun bertanya, apakah hati itu boleh dibolak-balikkan?
maka baginda pun menjawab

"ya, sesungguhnya hati itu berada di antara jari2 ALLAH dan DIA boleh membolak-balikkan sebagaimana yg dikehendakiNya"

orait... citer sem lepas da lepas.. dan sem depan akan berlangsung.. alhamdulillah, alhamdulillah.. syukur.. nikmat Allah tak terhingga.. bersyukurlah.. walaupun kite menerima ujian.. itu nikmat sebenarnya.. sebab ALLAH sayang kita ALLAH turunkan ujian...

demi sesungguhnya.. ALLAh maha melihat segala-galanya..

oh.. lg satu
kolej aku telah menunda tarikh pendaftaran kpd 2 jun (sepatutnya 25hb..) dan kolej ubah pada saat2 akhir... ape boleh buat.. itulah kolej kami... ramai yg sakit hati.. mane tidaknyew.. ade yg sudah balik kg... dan ade yg akan kembali smula tuk daftar.. alih2 tgk dah tunda.. rugi tiket dorg.... huhu.. aku pun da tak balik umah lame dah.. rindu kat Ummi.. sayang kat Ummi.. huhu..

lalala~..

adios..

jam menunjukkan pkul 11.30lebih.. nak g mandi ek..

membe seblah da tnye.. ko x mandi lg ke...


Ahad, 23 Mei 2010

tag dari Miss ladyboss


The rules : Once you've been tagged, you are supposed to write a note with 23 random things, facts, habits, or goals about you. At the end, choose 5 people to be tag :)


  1. hari2 tdo..
  2. hari ni x de function ape2
  3. boleh plak salah tgk tarikh daftar subjek!
  4. cat ialah binatang yang comel
  5. Final da abis.. ALhamdulillah,,
  6. Nak jumpe Ummi...
  7. x suke Apam balek
  8. kolej aku x de anugerah dekan....
  9. tgk movie smpai awal pagi
  10. x sabar... weeehaaaaaaaaaaaaa... (ape bende tah)
  11. asal bdk tu on9 jew internet mesti jd lambat.. sebab ape.. sebab bdk tu punye pasallah
  12. da tataw nak kate pe.. taip jew
  13. Izzah prasan!!!!! what can i say its a fact
  14. ape mamat buat dlm bilik aku nih....???
  15. malam ni mau tdo lg...
  16. Lapa gile
  17. Xsabar nak tunggu raya korban
  18. usha la selalu : www.yadelement.blogspot.com.. hahahaha
  19. Sume orang yang aku tag.. suke hati la nak tag ke tanak... pedulik hape aku
  20. next week ade daftar subjek
  21. kurang ajar
  22. Beg tersayang : seliper jepun
  23. Rabbit lagi cume dari kucen <----------------------- ayat dengki kat aku.. takpe2
wa mau tag
cik epal..<--- kalo die prasan la
katakejaw
nurita
nana
lyna





camni die ckp x comel??


Khamis, 20 Mei 2010

tag again


bla bal bal... blahhhhhhhhhhh
carenyew kene start dari hurup pangkal name korg..

~what is your name~
Zaiyad

~a four letter word~
Zine

~a boy's name~
Zidane

~a girl's name~
Zubaidah.. tetttttttttt!!!

~an occupation~
Zape keje mule dr z ek??

~a color~
Zijau
(meraban.. takde la warne z)

~something u'll wear~
hVip sluar

~a type of food~
Zee food..
(haha... adoiyai)

~something found in the bathroom~
Zabon... (adoi)

~a place~
Zimbabwe

~a reason for being late~
Zip sluar rosak..??

~something u'd shout~
ZzzzzzzzzzzzZZZZzzzzzzzzzz

~a movie title~
Z... ............ ..... aaaaaaaaaaaa???

~something u'd drink~
Zembikai... haha...

~a musical group~
Zaidan.. nasyid

~animal~
Zirafah

~fruit~
Z.......... adoi

~kenakan ur buddies hahaha~
ZzzZZZzzZZZzz



mule2 nak buat shufle.. tp lame2 malas

olala pizza ikan bersama pizza






saye suke tulis bahase melayu... mak saye ajar ckp sopan santun.. die x ajar saye rosakkan bahase lain.. lalalaa~

orait




pengembaraan baraan..

mule2 gue jalan2 bersama member mencari kehidupan..
1st skali jumpe zoo negara..

harap sgt jumpe mknan dala tu.. lapo gile...

dan...

kami pun berjalan2 di zoo negara

dan kami cube memakan katak... tetapi malangnyew x sedap...


dan menjelajah lg.. sehingge la kami penat..

fuh3... penat...

last2.. kami desite tuk mkn pizza jep...

lame kami carik pizza..

last2 jumpe la pizza

pizza ape..

pizza hut ikan..

olalala..

makan semua

Rabu, 19 Mei 2010

ohai..



assalamualaikum

fenomena pemikiran..

soalan..

"bagaimana mengambil Al-Quran di atas permaidani tanpa memijak permaidani??"


da lame x post..


assalamualaikum
x best pun blog aku ni..
jenis yg suke copy paste dr blog org jew..
sebab ape..
sebab aku punye pasal la..
korg punye pasal lain kan...

oh... hinanye rase..
lalala

alright2...
pepepun...
sem ni rase cam berat sgt(sebab mls)
oh ALLAH... berikan ku kekuatan tuk menghadapi ujianMu..
aku lemah tanpa pimpinanMu...
oh ALLAH..
oh ALLAH..

alright...
the past is always be the past..
show no fear..
insyaAllah

Ahad, 9 Mei 2010

PELAJAR UIA MIMPI BERTEMU RASULULLAH

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...



Ya Allah..lancar jari ini menaipkan sebuah pengalaman yg amat berharga dr seorang insan yg dipilih Allah utk berjumpa Nabi Muhammad s.a.w. melalui mimpi hari Khamis, 16 Rejab 1427H bersamaan 10 0gos 2006.



Nama yg dipilih oleh ayah beliau adalah Syamimi yg bermaksud 'kesayanganku', jua gelaran Nabi pada puteri kesayangan Baginda, Fatimah. Ketika khilaf memilih nama itu, ayah beliau mengharapkan mudah2an suatu hari nanti anaknya akan menjadi salah seorang mutiara kesayangan Rasulullah s.a.w. Alhamdulillah, doanya makbul selepas 23 tahun kelahiran anak sulungnya daripada 8 adik-beradik.



Al-Quran 30 juzuk terpelihara kemas dalam hatinya. Beliau menghabiskan masa 3 tahun utk menghafal 30 juzuk Kalamullah ketika berada di negeri kelahirannya. Beliau hafal sendiri utk memenuhi harapan ibu ayah yang mengharapkan ada dalam kalangan anak mereka menjadi seorang hafiz atau hafizah. Sebagai anak sulung, beliau mengambil tanggungjawab ini utk menjadi contoh kpd adik2 yg lain. Setiap hari beliau hafal 2 mukasurat Al-Quran dan tasmi' dgn ustaz di sebelah rumahnya. Sekarang beliau pelajar tahun 4 jurusan Undang-Undang Syariah di universiti ini.



Akak ni memang diuji dengan sakit yg tak tahu apa punca sejak lebih setahun yg lalu. Sakitnya rasa seperti ditikam-tikam dengan pisau di bahagian belakang tubuhnya, tambahan pula kaki yang sakit di bahagian lutut sejak 8 tahun lalu tidak pernah sembuh. Pernah satu ketika, selepas makan, beliau muntah bersama segumpal rambut dari kerongkongnya. Penderitaannya hanya Allah dan dia sendiri yang tahu. Sudah lama beliau tidak terdaya ke kelas kerana sakit itu membuatkan dia tidak dapat berdiri atau berjalan. Hilang selera makannya hingga badannya susut hampir 13 kg. Beliau hanya menggagahkan diri untuk pergi berwudhu' 2 hingga 3 kali sehari. Wudhu' itu dijaga sebaik mungkin untuk ibadah sepanjang hari.



Hari2 yang dilaluinya dipenuhi dgn membaca Al-Quran dan qiamullail sebagai pendinding daripada gangguan yg terus2an menyakiti diri. Diceritakan makhluk2 halus itu akan mengganggunya terutama pada waktu sebelum Subuh, Zuhur dan Maghrib. Beliau telah banyak berubat di merata tempat, berjumpa doktor2 pakar, malah ulama' yg faqih dalam ilmu perubatan islam serta akhir sekali bertemu sorang lecturer di sini. Tapi beliau hanya mampu bertahan. Pesan ustaznya, setiap kali beliau sakit, banyakkan baca Surah Al-Baqarah.



Pagi Khamis itu, beliau berniat utk hadir kuliyah sebab sudah terlalu lama tidak mampu ke kelas. Beliau bangun kira2 jam 4.30 pagi utk solat. Berbekalkan sedikit kekuatan yg digagahkan, beliau ke bilik air utk berwudhu' dgn memapah dinding dan segala apa yg mampu membantu beliau untuk berdiri. Habis berwudhu', beliau jatuh tersungkur, rasa seperti ada yg menolak keras dari belakang. Tika itu beliau sudah tidak mampu berdiri, justeru beliau merangkak ke bilik. Sampai saja di bilik, beliau ketuk pintu dan rebah di depan bilik tersebut. Disebabkan sakit yg mungkin dah tak tertanggung, dengan spontan beliau niatkan, "Ya Allah, kiranya mati itu baik untukku, aku redha, tapi kiranya Engkau ingin aku terus hidup, aku ingin dengar kata-kata semangat drpd Rasulullah s.a.w. sendiri.."



Kemudian beliau pengsan. Sahabat2 sebilik mengangkat beliau ke dalam biliknya dan di baringkan di sana . Waktu itu, sahabat2nya telah pun 'forward message' pd rakan2 yg lain agar dibacakan surah Yasin kerana beliau nampak sudah nazak. Malah mereka telah sedia dgn nombor2 ahli keluarganya utk dihubungi kiranya ada apa2 berlaku dengan izin Allah. Kira2 jam 11 pagi itulah, ketika tertidur dgn tenang dalam waktu qoilullah, beliau bermimpi. Beliau sedang terbaring dalam keadaan memakai telekung dgn tangannya diqiam seperti dalam solat di suatu tempat asing yang sangat cantik. Beliau terbaring di sebelah mimbar dan kelihatan banyak tiang di sekitarnya.



Tiba-tiba datang seorang Hamba Allah dgn wajah yang bercahaya dari arah depan dan berdiri hampir sekali, kira2 2 meter dari beliau. Wajahnya SubhanaLlah..indah sekali, tak dapat nak digambarkan. Beliau tertanya2, siapakah orang ini? cantik sekali kejadiannya dan hati beliau rasa sangat tenang dgn hanya melihat wajahnya. Dirasakan seluruh kesengsaraan yg ditanggung selama ini lenyap begitu sahaja. Kemudian, Hamba Allah itu mengatakan, "Assalamu'alaikum, ana Rasulullah.." Subhanallah..baginda Nabi rupanya! Nabi memakai jubah putih dan kain serban berwarna hijau di atas bahu baginda. Beliau nampak dgn jelas mata Baginda Nabi, janggut Baginda, rambut Baginda, kain serban di atas bahu Baginda dan tubuh Baginda. Kemudian Nabi katakan "Enti fil masjidi" (kamu sekarang berada di masjidku, Masjid Nabawi).. Allahuakbar!


Kemudian Baginda Nabi s.a.w. berkata: QalAllahuta' ala; "InnaAllahama' assobirin" (sesungguhnya Allah bersama orang2 yg sabar). Ketika mendengar suara Nabi mengalunkan Kalamullah, terasa bergema suara merdu Nabi di seluruh alam. Sememangnya Baginda sebaik-baik kejadian dan diciptakan dgn penuh kesempurnaan. Nabi katakan (dalam lughahl arab, tp diterjemahkan di sini) ; "Ya Syamimi, dengan berkat kesabaran enti, dgn sakit yg enti tanggung selama ini, dan dgn berkat Al-Quran yg enti pelihara di dlm hati, maka Allah bukakan hijab utk enti nampak ana.." Ketika Nabi menyebut Ya Syamimi, terlintas di hatinya "Ya Allah..Baginda kenal ummatnya!". Ya Rasulullah... Ketika itu, beliau dapat merasakan baiknya Allah, memberikan nikmat yg begitu besar buat dirinya.


Kemudian Nabi katakan lagi; "Sampaikan salamku buat sahabat2 seperjuangan Islam. InsyaAllah, kita semua akan berjumpa nanti.." Nabi s.a.w. kemudian melafazkan; "Ummati.. ummati..ummati..." dan beliau nampak jelas Nabi menangis saat itu. Beberapa titisan airmata Baginda yg suci mengalir utk ummat Baginda! Kemudian Baginda Nabi melangkah pergi. Beliau merintih, "Jangan pergi Ya Rasulullah.." tetapi Baginda tetap pergi. Subhanallah, walaupun kita tak pernah bersua dgn Nabi yg mulia, Baginda kenal dan sentiasa ingat akan ummatnya. Beliau sendiri tidak pasti, apakah Baginda menangis kerana rindu kepada ummatnya, atau mungkin saja baginda sedih dgn ummat akhir zaman ini? wallahua'lam...



Sedar daripada tidur yg amat indah pengisiannya itu, beliau masih dikelilingi oleh rakan2 yg turut terdengar rintihan beliau dalam tidurnya "Jangan pergi Ya Rasululah..." Beliau kemudian menceritakan kpd para sahabat tentang mimpinya sekaligus menyampaikan salam Rasulullah buat ummat Baginda. Semua yg mendengar menangis lantaran rindu pada Nabi. Rasa malu pada Nabi krn kita jarang2 ingat pada Baginda sedangkan kita amat terhutang budi padanya. Lebih2 lagi kita sedar bahawa hanya syafaat Bagindalah yg dikejar di akhirat kelak.



Ya Allah..ketika itu, tiada kata yg lebih tinggi drpd kalimah Alhamdulillah utk di rafa'kan pada Allah atas ni'mat yg begitu besar yg Allah berikan pada dirinya. Rasa tak layak dirinya menerima anugerah dgn ujian yg hanya sedikit berbanding insan2 yg lebih berat diuji oleh Allah. Kiranya ada kalimah pujian yg lebih tinggi dr Hamdalah, pasti akan beliau sebutkan buat Allah Yang Maha Kaya. Semuanya terangkum dalam Rahmat-Nya yg melimpah ruah. Rasa sakit masih menular di tubuhnya. Cuma kali ini dia bertekad tidak akan menangis lagi utk kesakitan ini.



Usai solat Zuhur, rasa sakit yg ditanggung makin hebat. Tak pernah beliau merasakan sakit yg sebegitu rupa. Terasa panas seluruh badan dan seluruh tubuhnya rasa ditikam pada setiap penjuru. Kalau dulu, beliau akan menangis dalam menghadapi kesakitan, namun pada waktu itu beliau pujuk diri utk tidak menangis. "Apa sangatlah sakit yg aku tanggung ini berbanding nikmat yg Allah telah bagi utk melihat Baginda Nabi s.a.w.."



Kemudian beliau tidur. Beliau terus rasakan berada di tempat tinggi, tempat yg biasa hadir sepanjang beliau menerima gangguan. Beliau katakan "Ya Allah, apa lagi yg hendak Engkau berikan buat hambamu yg hina ni, rasa malu sangat dengan-Mu Ya Allah..." Kemudian dgn izin Allah, datang empat orang yg berpakaian serba hijau. Salah seorang daripadanya mengatakan; "Assalamu'alaikum Ya Syamimi..Rasulullah s.a.w. sampaikan salam buatmu. Kami utusan Rasululah..Nahnu khulafa' ar-rasyidin. Ana Abu Bakr, ini Ummar Al-Khattab, Uthman bin 'affan dan Ali.." Subhanallah..Saidina Abu Bakr memperkenal dirinya dan ketiga2 sahabat yg mulia. Beliau nampak sendiri, Saidina Abu Bakr yg amat lembut perwatakannya, Saidina Ummar dgn wajah tegasnya, Saidina Uthman yg cantik sekali dan Saidina 'Ali yg agak kecil orangnya.



Para Sahabat mengatakan; "Kami diutuskan oleh baginda Nabi utk membantu enti.." Kemudian keempat2 mereka membacakan ayat 102 surah Al-Baqarah yg bermaksud:

"Dan mereka mengikuti apa yg dibaca oleh syaitan-syaitan pada masa kerajaan Sulaiman. Sulaiman itu tidak kafir tetapi syaitan-syaitan itulah yg kafir, mereka mengajarkan sihir pada manusia dan apa yg diturunkan pada 2 malaikat di negeri Babylon iaitu Harut dan Marut. Padahal keduanya tidak mengajarkan sesuatu kepada seseorang sebelum mengatakan 'sesungguhnya kami hanyalah cubaan (bagimu) sebab itu janganlah kafir.' Maka mereka mempelajari dari keduanya (malaikat itu) apa yang (dapat) memisahkan antara seorang (suami) denagn isterinya. Mereka tidak akan dapat mencelakakan seseorang dgn sihirnya kecuali dengan izin Allah. Mereka mempelajari sesuatu yang mencelakakan, dan tidak memberi manfaat kepada mereka. Dan sungguh, mereka sudah tahu, barang siapa membeli (menggunakan sihir) itu, nescaya tidak akan mendapat keuntungan di akhirat. Dan sungguh, sangatlah buruk perbuatan mereka yang menjual dirinya dgn sihir, sekiranya mereka tahu.."



Selesai membaca ayat itu, para sahabat Nabi menghembus pada makhluk2 yang sedang mengganggu beliau dan mereka semua hancur terbakar. Subhanallah..waktu itu terus terasa seolah2 tubuhnya yg sakit dahulu ditukarkan Allah s.w.t. dgn tubuh yg baru. Hilang segala kesakitan yg setahun lebih ditanggung beliau dgn sabar. Saidina Abu Bakr mengatakan; "Inilah ganjaran besar dari Allah buat orang-orang yang sabar.." Kemudian, para sahabat Nabi yg mulia pun pergi meninggalkannya.



Selesai mimpi indah yg kedua ini, beliau bangun dr tidur dan terus duduk. Rakan2 sebilik pelik, kenapa beliau dapat bangun dan duduk dgn mudah . Kemudian sahabat2nya itu menyuruh beliau bangun berdiri dan alhamduliLlah..dgn mudah beliau bangun berdiri dan berjalan d sekitar bilik. "Ya Allah, penyakit ana dah sembuh.." Semua sahabat yang ada di situ bergembira dan menangis. Kemudian beliau segera ke bilik air untuk berwudhu'. Dengan tubuh yang 'baru', beliau sujud syukur pada Allah s.w.t. "Ya Allah, kiranya di beri tempoh sujud 100 tahun pun belum dapat diriku menjadi hamba-Mu yg bersyukur atas nikmat yg telah Engkau berikan.."



Beliau berpesan pada kami; "Adik-adik, wajarlah para sahabat Nabi yang mulia sanggup mati demi mempertahankan Baginda. Akak yang diberi rezeki melihat Nabi tak sampai pun 5 minit dah rasa tak sanggup berpisah dengannya. Kalau boleh, nak duduk je di bilik untuk beribadah pada Allah dan mengenang wajah Nabi yg mulia. Tapi menyedari banyak lagi taklifan dan tanggungjawab kita atas muka bumi Allah ini, maka hidup mesti diteruskan. Sekarang ini hati akak tenang sangat..kalau boleh, nak je akak pinjamkan hati ni walau hanya sesaat agar adik2 dapat merasakan betapa beningnya hati ini. Tapi itu tak mungkinkan , mungkin ini bahagian akak, bahagian kalian? Hanya Pemiliknya Yang Maha Tahu. Akhir sekali akak ingin katakan, tak rugi kita bersabar..."








Sabtu, 8 Mei 2010

penat


fikir balik... kadang2 aku ni cepat mengaku kalah.. padahal bnde remeh temeh pun slalu jdi camni

waaaaaaaa......... aku ni knp...??

slalu sgt kufur nikmat agaknya.. hati aku ni masih x kuat.. hati aku masih tercari2...

ALLAH sentiasa ada bersama aku, tp aku yg x nmpk, x prasan, x tahu,

hummmmmmmmmmmm..........


ya ALLAH... ampunkanlah segala dosa2 kami...


zaiyad... cekalkan hati, kuatkan hati, ALLAH ada dlm hati kau, tp kau yg x carik.


ya ALLAH... teguhkanlah hatiku... hati aku sgt lemah dlm menghadapi ujian Mu ya ALLAH..






Jumaat, 7 Mei 2010

















copy paste dari: http://ohtidak.com


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

iklan aku x phm

nyanyi jom awak