assalamualaikum

Ahad, 2 Mei 2010

mak gue



persepsi ttg pendidikan seks di skolah..
humm... ape yg korg nmpk tajuk kat atas takde kene mengene ngan ape yg gue nak tulis..
saje nak promot mak gue.. huhu...

ok2.. back to da topik... topik ini agak panas sebab tdi gue masak megi terpegang periuk panas... mengelupur gue kat dapur td... aaaaaaaaaa???? lalala

serius2...

ade berite kat tv cerite ttg pendidikan seks.. time tu mak gue ade.. dgn tak semene2 mak gue kate

"drp dorg buat pendidikan seks kat skolah.. bek dorg buat pendidikan mengenal ALLAH"

gue terpana dengan kata2 gue,.. (ustazah skolah, memg la)

what ever...

pastu gue terfikir balik.. betul gak ape yg mak gue kate2 kan itu... humm..

balik kpd topik... pendidikan seks di skolah... ade pro dan ade cons terhadap perkara ini.. tp.. berdasarkan ape yg mak gue kate.. bnyk keburukan dri kebaikan..

keburukan yg dlm otak gue...
  • kecik2 dah blaja pasal seks, bnde ni akan menggalakkan mereka untuk mencuba.. (kami2).. kalo da mencube-cube.. fikirlah akibatnyew...
  • otak gue da stuck fikirkan bnde2 yg buruk.... lalala

ok.. back to da topik... byk keburukan... seriusly... mak gue yg ckp.. hey.....

memang la baik ade bnde2 ni sume.. tp kene a ingat.. yg diajar tu bdk2 bwh umur... BAWAH UMUR tau tak...

mcm mak gue kate.. baik adekan pendidikan mengenal ALLAH..

ade bnyk kelebihan jike kita kenal ALLAH... berharap...

hey.. dengan mengenal ALLAH
  • kite tau kite siape
  • sentiasa igt yg kite ni adalaha hambaNYA
  • sentiasa bersyukur dengan nikmat yg ada
  • sentiasa berzikir
  • sentiasa takut apabila ade terniat untuk melakukan dosa.
  • sentiasa........ korg fikirlah sendiri ek...
lgipun.. x elok ajar bnde2 yg x elok kat budak2... walaupun kite nmpk bnde tu baik..
wallahualam...

fikiran gue...

baik buat 'pendidikan selepas nikah...'
selain menggalakkan mereka untuk nikah mude.. ilmu ni jugak bleh ajar bdk2 tuk mengetahui kebaikan setelah nikah.. huhu... (dilema membe gue da kawen)

fikirlah mane yg lebih baik.. huhu


formula macam ni..

pendidikan seks+cuba2=zina+dosa+buang anak... (fenomena skang)

pendidikan mengenal ALLAH+nikah=redha+pahala...

takde idea dah la...

td sebelum nak taip ade je kat dlm otk.. lepas ngadap depan laptop.. sume lupe.. adoi.. x pe a..

sampai disini sahaje....

dan igtlah

“Telah bertasbih kepada Allah apa yang ada di langit dan di bumi dan Dia Maha Perkasa lagi Maha Bijaksana “(Q.S. 57: 1)


Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

iklan aku x phm

nyanyi jom awak