assalamualaikum

Ahad, 30 Mei 2010

hampeh

geram... segeram... geramnye...
betul lah.. manusia ni celik je kat atas muke bumi ni ... 3 bnde ni akan melekat.. hasad.. haloba dan ujub..

apa itu ujub
ujub.. bangga diri.. riak.. takabur.. ckp besar.. hati penuh dengan meninggi diri
sgt suke menyombong... dan tidak igt bahawa ALLAH lebih berkuasa dari segalanya.. nauzubillah..

apa itu haloba
haloba juga salah satu sifat yg sgt tidak elok.. haloba boleh dikatekan tamak.. bakhil.. kedekut.. t**k idung masin.. sgt suke harta dunia.. tak tau yg dunia ni hanya sementara.. tdak igt kpda org lain.. lupe bhwe ade lg manusia yg susah kat dunia nih.. di setiap bhagian harta kitae ada sebahagian harta milik fakir
nauzubillah..

apa itu hasad
hasad pula adalah penyakit hati yg sudah melekat dekat hati org melayu.. hasad adalah dengki.. tak boleh tgk org senang.. phd(prasaan hasad dengki)

ini cerite sbnar die..
ade sorg mamat ni kat tempat keje bpk aku.. suke la sangat keje.. ye.. keje jage tepi kain org.. slalu usha2 bpk aku punyew akaun seperti email, fb, dan ym... then.. bile bpk aku takde tuk berhari2.. die ni akan akses bpk aku punyew akaun.. then die akan menggunakan akaun tu ikut suke2 die dan kebanyakan ade kene kat aku.. hampeh tul.. die penah tulis camni

"tahniah la kpd pompuan2 yg aku da sodok pakai ba**** aku kat korg.. murahnyew a korg ek.. aku mintak no tepon je pun.. tp korg bg pan*** kat aku.."

camtu la lebih kurg aku dpt msg ym dr ym ayah aku.. mule2 aku pun igt ayah aku yg tulis camtu.. then tme aku g jd fasi ari tu.. ayah aku ade ckp kat aku.. yg budk tu punyew keje.. smue membe ayah aku marah ayah aku.. sian kat ayah aku.. tme tu die ckp die tak on9 pun.. die tgh jd fasi... then byk call and sms masuk tnye ttg perkara itu.. ayah aku tme tu jd bingung... last2 ayah aku tau... lepas tu budak tu tukar password sume ayah aku punyew akaun.. punyela sakit hati budak tu kat ayah aku tak tau knp..

aku dgr pun mmg nak tumbuk jew.. da penah jumpe da budak tu.. mmg elok la perangai camtu.. ye.. agung2kan la parti politik... takpela.. die tak igt balasan ALLAH.. takpe lah kan.. ayah aku pun ckp x gune la nak pkul org camtu.. penah ayah aku bwk org tgk dari jauh bdk tu.. org yg tgk tu siap gelak.. die ckp ape kene la budk camtu sakit ati kat bpk aku..

x abis citer lg,... masuk ni da 3 akaun fb ayah aku buat gara2 bdk tu.. ni yg terbaru. x tau a ape akan jd lepas ni.. tggu dan lihat..

istighfar bnyk2.. walau kite siape.. ALLAH hanye memandang hati kite sahaja..

sesungguhnya di dalam hati manusia itu ade segumpal darah.. jika baik darah itu.. maka baiklah manusia itu tetapi jika buruk darah itu.. maka buruklah manusia itu.. itulah hati...

sorylah.. takde catatan ttg hidup aku tme pegi johor aritu..
sory sgt2..



nak psiko org kene la jdik psiko dulu.. baru a hepi..

1 ulasan:

izzah berkata...

oh,,budak rambut cacak2 yg comel

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

iklan aku x phm

nyanyi jom awak