assalamualaikum

Rabu, 17 Ogos 2011

bob oh bob


bile aku bace artikel kat atas, serius la aku ckp aku mcm x brape gemar ngan surat khbar pro KERAjaan ni.. aku bukan benci, cume mmg la elok dibenci sebab benci bende mungkar ni dpt pahale.. wuhuu..

okeh.. isu kat atas ni.. dikatekan dlm tu bob lokman dpt panggilan ustaz gara2 sebab bg ceramah, siap kutuk lg ckp walau da taubat nasuha tak patut dibg title ustaz.. mende la surat khabar ni. bob lokman berubah arah dari dunia hiburan kpd dunia yg lebih baik telah membuatkan ramai berkate2, dan kebanyakan yg mengata ke arah keburukan terhadap bob lokman gara2 masuk pas.. biase lah surat khabar pro krajaan.

pd mulanya, manusia dinilai dari ilmu dan adab. dan bob lokman diberi gelaran ustaz kerana ilmu yg ada padanya yg boleh bawa kita mengenal Tuhan. taknak kenal tuhan ke? takkan nak terus pd kejahilan? syukurlah bob lokman dah taubat walau taubat nasuha. kite ni bile lg?

dah la kite ni jahil bab agama, siap kutuk org yg dah insaf lg. nak jd ape.. jgn la kate "walau da taubat nasuha" ke ape, ayat camtu mcm mempermainkan dan merendahkan agama. hukum mempermainkan agama ni bleh tercabut islam (jatuh kafir).. lg satu, hidayah tu milik Allah. mintaklah slalu. jgn terus menghukum. jahil kite ni, siap sokong hiburan yg terang2 haram.. dah la haram, haram jdh lg..

ps: syukur org dah insaf, kite ni x tau la bile nak insaf lg

1 ulasan:

Nadirah Abdul Mubin berkata...

bob dikutuk lagi? hish..

*dah lama tak tengok buletin utama n baca paper prokerajaan.. lantak la.. hohoho*

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

iklan aku x phm

nyanyi jom awak