assalamualaikum

Rabu, 30 September 2009

study si pembuat dosa

assalamualaikum..

buat seklian kalinye..
aku nak citer pasal persekolahan aku..

pertame skali aku kenal skolah time tu aku umor 6 tahun..
um.. nak cerite aku kenal skolah mmg susah..
mule2 tu aku dudok ngan makcik aku..
makcik aku ni plak adoyai... mcm makcik org len gak... perangai agak ade keharaman..
tp nak wat camne kan.. dah makcik..

tahun dah lupe..
aku just teman sepupu aku masuk tadika..
time tuh umo sepupu aku 4 tahunn...
bagus mak die(makcik aku) masuk kan awal2..
mcm org gile..
lyn je la..

hari2 aku teman kan sepupu aku tuh blaja..
tensen pun ade..
mane taknye, aku nak blaja ngan die, ceghu2 kat situ mcm haram tak bagi..
mcm haram gak diorg
nak buat camne lg kan..
da org tak mampu..
alahai...

pastu mak aku amek aku balik..
die tak bagi makck aku jage aku da..
perangai makcik aku mmg haram...

pastu mak aku hantar aku kat asrama ngan abg aku..
time tu umor aku da nak masuk 7 tahun da..
tp blom lg...
aku igt lgi, mybe mak aku taruk aku kat situ skejap jew..
aku pun lyn la...

mlm pkol 9 lebih..
budak2 asrama nak masuk tido
aku pun join skali..
aku tgk abg aku rileks jew..
sblom diorg tido diorg ade bace doa tido...
almaklumlah skolah asrama agama...
tp haram aku tak solat.. kecik lg, tak tau pape...
tibe2 mlm tu aku mcm terhuyung-hayang,
mcm sedar tak sedar la...
berpusing2 dlm bilk tido tuh..
yela, diorg dah open cerite hantu sblom tido
mane taknye...
aku bangun la ngan budaknye time suboh..
tp aku hrm tak solat suboh gak... ahaks..
budak nye ckp ak mengingau, meracau-racau diorg ckp...

pastu aku ckp...
"patutla"


bersambung.....

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

iklan aku x phm

nyanyi jom awak