assalamualaikum

Ahad, 27 Jun 2010

Allah sentiasa berbicara dgn hambanya


alhamdulillah... alhamdulillah.. alhamdulillah...
syukur...
benar..
Allah sedang berbicara dengan kita...

PMGK10-PKPIM kerjasama dengan UKM
perkampungan menara gading kebangsaan 10

pada mulanya dalam hati aku hanya fikir..

"hmm, kene campur same ngan budak2 bwh aku,.. that mean aku lg besar"

tetapi apabila tiba di sana, aku melihat peserta yg ada.. dan terkesima aku.. ya Allah.. mereka ini lg baik dan mulia daripada ku... benar mereka bwh aku dan umur mereka 17-19 tahun.. tetapi ilmu dan amal mereka lg hebat dari aku.. mereka lg tahu bnyk perkara tentang agama dan dapat memperaktikkannya...

pada hari pertama semasa pendaftaran.. nmpaknya aku paling tua bg peserta lelaki.. tp ilmu dan amal.. alahai.. aku rasa aku yg paling lemah.. mane xnye... suruh mereka azan, iman, alunkan ayat Al-quran.. semua mantap, aku ni.. nak kedepan pun teragak-agak..

selepas selesai pendaftaran kami ditnjukkan tmpat penginapan, tempat makan, penginapan dan juga surau..

mlm itu sesi taa`aruf.. dibahagi kpd 6 kumpulan.. aku masuk kedalam kumpulan 2.. dan.. Alhamdulillah, kakak klmu tu masuk group aku.. that mean aku ni bwh lg.. kami diminta memperkenal diri.. sampai giliran aku... hmmm.. segan untuk bersuara.. setelah selesai.. kami disuruh memberi gelaran kpd masing2.. dan dengan kerja sama kami dapat gelaran masing2..

bermula dengan
kak long
abang ngah (saye yg baik)
kaklang
abanglang
aciklang
acik
ude
usu
andak
anje
acu

(taa`aruf adalah memperkenalkan diri kpd ahli kumpulan agar ukhwah sentiasa terikat antara satu sama lain.. insyaAllah)

setelah memperkenalkan diri masing2.. kami dikumpulkan semula.. dan diberi tentatif apa yg akan berlaku pada keesokannya.. dan pada waktu yg sama kami dibekalkan dengan dua bungkus roti dan satu bungkus biskut.. catuan makanan selama 3 hari.. mknan ini untuk minum pg, ptg dan mlm sahaja... (catuan makanan konon.. save bajet)


dan pd paginya,.. qiamullail... alhamdulillah.. org pertama yg smpai di surau.. sunyi sahaja.. fasi pun tiada.. agaknya sudah menjadi kebiasaan bangun awal jika berada di tmpat org lain.. tapi kat rumah liat nk bangun... selesai qiamullail kuliah subuh...

akan bersambung semula di waktu akan datang..

3 ulasan:

Unknown berkata...

bersambung??

Dendei berkata...

akan tunggu... :D

izwanyusof berkata...

tahniah join program tu..

lagu PMGK tu tak amik ke?..sedap beb..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

iklan aku x phm

nyanyi jom awak