assalamualaikum

Ahad, 6 Jun 2010

fikir sejenak



Selagi Ummat tak kembali kepada kerja Amar Makruf Nahi Mungkar (ie kerja dakwah) cara Nabi Muhammad saw selagi itulah Allah tak hantar Malaikat bantu.

tersentak aku bile terbace statement nih.. nmpk ringkas kan?? tp itulah kenyataannya..

ape mksud statement tu.. rupenye itu adalah perang badar dimana 313 org tentera islam berperang dengan 1000 org tentera kafir.. dan ALLAH telah menurunkan 1000 malaikat bg membantu org2 kafir menentang org kafir.. dan islam telah berjaya dalam perang itu...

itu bukan persoalan kat kepale aku.. sebenarnya ape yg penuh kat otak aku adalah bnde bukan2... wallahualam.. korg jgn la tnye bnde ape ek.. nanti aku gtau kompem korg tanak kwn aku da...

no.. itu bukan aku nk tulis senarnyew.. lalala...

ini persoalan aku.. amar makruf nahi mungkar termasuk lah dlm berdakwah... ye.. amar makruf nahi mungkar.. apa itu.. itu adalah apa.. menyeru kebaikan dan mencegah kemungkaran... termasuk lah dalam berdakwah...

ye.. kite berdakwah.. sunnah tu... besar pahala.. itu la carenyew.. berbalik kpd amar makruf nahi mungkar...

tp apakan daya... ayat diatas dah di salah pakai.. kesian kat ayat kat atas ni ha...

ape kes aku tulis camni...

ni ha... penah dengar x satu group yg gune tagline amar makruf nahi mungkar.. hebat ek gune tag ni.. penah denga kes2 dorg..

hadoi.. sudahlah kite ni jahil pasal agama.. nak mainkan plak agama.. maka jahil lg la kite semua...

kite semua ada akal dan fikiran, tp nape tanak gune... nape.. sebab kite sibuk fikir dunia... dunia, dunia, dunia... adoi.. ape nk jd a... da la kite da berpecah2..

takde idea...

slalu aku tulis lwk2... tp knp aku tgh serius skang...??
sebab aku nk jd serius da.. almaklumlah,, mak aku nak carikkan aku calon bini yg ehem2...
wow... insyaAllah...

yaAllah.. permudahkanlah segala urusan ku ahak...
tp jodoh di tangan ALLAH... kite x tau...
tul tak sayang...??


siape sayang???
fikir sejenak... hehe

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

iklan aku x phm

nyanyi jom awak