assalamualaikum

Rabu, 2 Februari 2011

syukur

maaf mu tak bererti kau mudah sesali... lalala~


lagu 'Derita Merindu' dari tadi aku mainkan..
apesal aku mainkan lagu ni? adakah sebab aku derita rindu? tidak!


AKU PUNYE SUKE LA AKU NAK MAIN LAGU APE NYE PUN! ADA KESAAHH!!


malam tadi aku membereskan persiapan karipap untuk hidangan famili aku, then secara tak sengaja aku terkata


"umi ku sayang, dulu kan, bile umi buat karipap an, berebut semue mi, rase mcm tak cukup je, then sape yg tak dapat nye pun maka terpaksa berlapar sampai tghari"


umi ku membalas


"hmm, itulah, dulu rezeki cukup-cukup, buat kite rasa bersyukur dengan apa yang ada dan kita kongsi ramai-ramai, memang rasa best sangat dulu berbanding sekarang"


aku membalas dalam hati


"ceramah plak dah"


ya, memang dahulu dan sekarang amat berbeza ya bunda, dulu dan sekarang,


  • dulu aku naik basikal sekarang aku naik bas.
  • dulu mak aku naik kereta ustazah lain, skarang naik kereta ustazah sendiri.
  • dulu makan selalu tak cukup, sekarang makan cukup tapi tak selalu (bizi daa..)
  • dulu penuh satu rumah kumpul ramai-ramai, skarang ramai-ramai kumpul kat luar rumah (hampeh je..)
  • dulu rasa betul-betul susah, susah betul lah, skarang tak rasa ape-ape sebab kaki kebas la... skarang dah ok skit, takde la rase susah
  • dulu time susah, doa kuat-kuat, skarang time senang, susah nak berdoa, doa pun supaye jadi kuat (nak kawen ek..)
  • dulu takde fb, skarang ade fb (lantaklah aku nak tulis ape, blog aku)



kesimpulannya, bersyukurlah setiap masa dan bersyukurlah atas setiap tarikan dan hembusan nafas kita, bila kita bersyukur, hati kita akan terus ingat pada Allah...


semoga Allah menjaga hati-hati kita.


p/s: maaf mu tak bererti kau mudah sesali.. ehh...

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

iklan aku x phm

nyanyi jom awak