assalamualaikum

Selasa, 23 Mac 2010

ntah



assalamualaikum..

jari aku sedang menari bebas dengan rancak di atas papan kekunci dengan riang.. hoyeaahhhh

abaikan...

1st skali kan,, aku nak citer skit.. skit jew..
ini ada kisah yg x menarik.... seperti yg korg bace kat aku nyew blog nih.. krg akan tahu lah kisah hidup aku yg hampeh penuh ngan !@#$%^&*... (sensored)

hmm.... and skang i feel like.. like... waw.. like a new life.. kamon zaiyad (cube sebut dlm bahase inggeris)

tak salahkan status kat kitenyew FB nasihat2.. tp ade org bertanye... walaupun x direct kat aku.. tp die tnye kat membe umah aku.. die ckp die takut da nak kawan aku sebab aku ni da mcm ustaz2... hoho...

hey.. aku biase2 je la.. jgn la anggap aku ni cam dah berubah terus mnjadi soleh (itu yg aku harapkan)

slow2.. blaja... jom same2 berubah..

kami semangat baru
siap maju hancur semua musuh...

yeah... masih x dpt lupe lagu kat blog izzah..


jgn risau.. kwn je la mcm biase..

(mane taknyew.. seminggu sblum perubahan ni aku bantai g nyanyi karoke ngan bdk tu)

lol...

anyway..

doakan aku jd lelaki acuan alQuran..
insyaAllah...
bersangka baiklah dengan Allah..
insyaAllah kite dpt rahmat

and... ni ade lg satu

Setelah ALLAH selesai menciptakan Jibril dgn btk yang cantik , Jibril telah berdiri serta solat dua rakaat kerana bersyukur kepada Allah dan tiap2 rakkaat itu lamanya 20,000 tahun .
Setelah selesai jibril solat, maka ALLAH berfirman yang bermaksud

" Waha Jibril, kamu telah menyembah-ku dengan ibadah mu yang bersungguh-sungguh, dan tidak ada seorang pun yang menyembah kepadaKu seperti ibadah kamu, akan tetapi di akhir zaman nanti akan datang seorang nabi yang mulia dan yang paling aku cintai, namanya Muhammad. Dia mempunyai umat yang lemah dan sentiasa berdosa, sekiranya mereka itu mengerjakan solat dua rakaat yang hanya sebentar sahaja, dan mereka dalam keadaan lupa serta serba kekurangan, fikiran mereka melayang dan dosa mereka pun besar. Maka demi kemuliaan-Ku dan ketinggian-Ku, sesungguhnya solat mereka itu aku lebih sukai dari solatmu itu. Kerana mereka mengerjakan solat itu atas perintahku, sedangkan kamu mengerjakan solat itu bukan atas perintah-Ku"

betapa Allah sayang umat nabi Muhammad SAW lebih dari makhluk yg lain.. bersyukur lah kite adalah umat Nabi Muhammad SAW..

p/s:dambakan hidayah Allah......... @};-..........



Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

iklan aku x phm

nyanyi jom awak