assalamualaikum

Sabtu, 27 November 2010

save all page screen to picture

Assalamualaikum

ringkas dan padat sahaja entry kali ini...
bagaimana untuk mengsave web page dari atas sampai ke bwh dgn cemerlang dan semangat..

okeh.. ini caranya..

1) anda digalakkan gune google chrome, sebab ape sebab aku punye suke la nak suruh korg gune ape, itu terpulang kat korg nak pakai or tak.. aku just bgtau je. (actualy bnde ni extension utk google chrome, no wonder la aku bgtau gune google chrome je)

2) taip webpage screenshot untuk donlod bnde alah nihh... atau nak mudahkan korg lg yg aku tau masing2 mcm mls je nak tekan.. klik disini -->sini la woi<-- dan tekan HERE... (slalu org akan tekan disini dan link kan sesuatu page.. tp aku ta nak buat camtu,, tekan je sini la woi)

3) tekan sini --->tekan je la<--- kalo nak senang... dan terus tekan install.. itupun kalo da pakai google chrome.. (diulang, google chrome.. this kind of shift only work on chrome, pdn muke kpd pengguna tegar firefox, fucheesss)

4) setelah anda install anda akan dapati sesuatu seperti ini


watermark yg tak reti


5) anda tekan pd gmbar kamere itu.. anda akan dapati seperti mana yg saya dapati.. (hoi, bape bnyk bunyik da...)

ini kerje tangan je.. kerje kaki takde..


6)visibel untuk page sahaje.. tetapi kalau all page utk satu page.. chose wisely.. cewahh.. camnilah... if visible tu mcm print screen je.. tp kalo all page, gamba save korg akan jumpe jadi seperti ape yg korg drag.. panjang2 die save.. okeh... senang camni lahh... contoh...


ini untuk printscreen atau visible screenshot




ini untuk all page screenshot..


okeh... paham dah... alhamdulillah... stakat sini shaja

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

terima kasih ana sudah linkkan blog saudara dan mengharapkan sokongan saudara

http://harapan-terbaru.blogspot.com/

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

iklan aku x phm

nyanyi jom awak