assalamualaikum

Sabtu, 22 Januari 2011

akhirnya imam itu terkulai kerana nafsu

(tajuk tidak menggambarkan isi)


kisah benar:
kisah ini telah diceritakan oleh seseorang yg sgt tinggi ilmu agamanya.

imam A (bukan nama sebenar) merupakan imam masjid di salah sebuah masjid di dalam daerah itu, imam ini merupakan imam yg sgt berdedikasi dalam menjalankan tugasnya, setiap masa ia akan ke masjid dan menjadi imam kpd makmum (mmg la imam kpd makmum)

dipendekkan cerita, sedang dalam menjalankan tugas menjadi imam, imam itu rebah, jatuh ke lantai sedang ia seronok rukuk (solat)

setelah dikejarkan ke hospital dan menerima rawatan, doktor terpaksa menahan imam untuk menerima rawatan lanjut. keadaan imam amatlah teruk tetapi doktor tidak dapat memberi sebarang kata putus keran tidak tahu penyakit apa yg sedang dihadapi oleh imam itu.

setelah dikaji oleh beberapa AJK masjid yg lain, mereka mengesyak bahawa imam terkena buatan orang, atau dalam bahasa mudahnya, imam telah disantau oleh orang lain.

keadaan imam amatlah teruk sehingga sukar untuk berkata,.

dalam siasatan, mereka mendapati pada setiap malam akan muncul najis manusia di tengah2 masjid tetapi gerangan pelakunya tidak dpt dilihat melalui CCTV.

imam terkulai kerana nafsu: imam yg bertugas dan menjalankan amanah terkulai akibat santau manusia yg tertunduk pada nafsu dan sikap busuk hati serta sikap cemburu terhadap imam itu.

p/s: perspektif manusia akan sering mencari kesalahan manusia yg lain.
p/s: tajuk tidak menggambarkan isi
p/s: sila vote anda bijak jauhi zina di sbelah kiri blog ini

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

iklan aku x phm

nyanyi jom awak