assalamualaikum

Selasa, 18 Januari 2011

cikgu, otak cikgu kat mane cikgu



this maybe a copypaste from the others, but a true story is behind the line
percubaan berkata dalam bahasa inggeris kerana terlalu kerap mencarut dlm inggeris



Ada seorang cikgu tadika yang tak percaya wujudnya Tuhan. Dia pun berfikir bagaimana hendak mempengaruhi kanak-kanak di tadika tersebut supaya tak percaya wujudnya Tuhan. Tiba-tiba, dia mendapat satu akal…
Guru tadika : Anak-anak, nampak tak pen ini?
Murid-murid : Nampak cikgu.
Guru tadika : Pen ada kan?
Murid-murid : Ada cikgu.
Kemudian guru tadika tadi memasukkan pen itu ke dalam poket dia dan kemudian bertanya lagi..
Guru tadika : Anak-anak, nampak tak pen?
Murid-murid : Tak nampak cikgu.
Guru tadika : Pen ada tak?
Murid-murid : Tak ada cikgu.
Guru tadika : Anak-anak nampak Tuhan tak?
Murid-murid : Tak nampak cikgu.
Guru tadika : Tuhan ada tak?
Murid-murid : Tak ada cikgu.

Guru tadika itu sangat gembira kerana tujuannya untuk mempengaruhi kanak-kanak itu berjaya. Tetapi.. dalam kumpulan kanak-kanak itu ada seorang budak yang pintar yang bernama Amin lalu dia pun mengangkat tangan…
Amin : Cikgu, boleh saya cakap sesuatu?
Guru tadika : Boleh, mari ke depan.
Amin : Kawan-kawan nampak cikgu tak?
Murid-murid : Nampak.
Amin : Cikgu ada kan?
Murid-murid : Ada.
Amin : Kawan-kawan nampak otak cikgu tak?
Murid-murid : Tak nampak.
Amin: Cikgu ada otak tak?
Murid-murid : Tak ada.

so, kepada parent2.. sila ajar anak anda dengan ajaran yg betul, cikgu sekarang ni lain mcm skit.. hoho...

sekian

4 ulasan:

lea berkata...

hahaha. pandai la budak tu!

yad_element berkata...

awak ade otak kan.. awak nampak otak awak..??
NAMPAK!!!...
awak tgk camne?
owh.. awak kan CSI.. lalala~

lizz berkata...

dah pernah bace cite ni. interesting!!!! sekarang ni, budak2 lagi bijak bercakap dari orang tua kadang-kadang ;)

yad_element berkata...

tau takpe...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

iklan aku x phm

nyanyi jom awak