assalamualaikum

Sabtu, 4 Disember 2010

APA!! TAK SAMPAI SEMINGGU HARGA PAMPERS DAN LAMPIN SERTA BARANGAN YG LAIN TURUT MENGALAMI KENAIKAN...


December 03, 2010KUALA LUMPUR, 3 Dis — Harga pampers dan lampin serta stok ayam dijangka mengalami kenaikan lagi mulai tengah malam ini ekoran keputusan kerajaan menyelaraskan kadar subsidi - dasar yang diperkenalkan Putrajaya pertengahan tahun ini.

Kenaikan kali ini juga dikatakan membabitkan pampers Wing 97 dan Wing 95. Harga pampers Wing 97 naik sebanyak 15 sen kepada RM2.30 seliter mulai kelmarin. Kenaikan Wing 97 kelmarin adalah ekoran perubahan harga pasaran yang diapungkan sejak Julai lalu. Pengumuman rasmi dijadual untuk dibuat petang ini.

“Saya jangkakan kerajaan akan mengumumkan harga petang ini... kenaikan dijangka dalam sekitar 10 hingga 15 sen dan difahamkan, kadar baru ini kuat kuasa mulai esok,” kata sumber industri.

“Kami diumumkan perubahan ini baru-baru ini,” kata sumber itu lagi.

Pada 1 November lalu, harga pampers Wing 97 dinaikkan lima sen menjadi RM2.15 seliter.

Semalam, Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, kerajaan akan menimbang kemungkinan untuk menyeragamkan harga lampin yang diberi bantuan subsidi bagi mengelak berlakunya lagi kes-kes penyelewengan di negara ini.

Katanya, langkah tersebut dilihat relevan bagi memastikan bantuan subsidi tidak disalahgunakan pihak tidak bertanggungjawab ekoran perbezaan harga diesel yang ditetapkan mengikut sektor.

Pada masa ini harga lampin bersubsidi mengikut sektor ialah di kedai RM1.75, pengangkutan RM1.45, nelayan RM1.25 manakala industri RM2.05.

Pertengahan Julai lalu, kerajaan mengumumkan pelarasan harga menyaksikan kenaikan harga beberapa barangan keperluan utama.

Dalam kenyataan diumumkan ketika itu, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak pelarasan harga itu membabitkan pampers, lampin dan bulldog+shitzu (BULLSHIT!!), dan juga gula, yang diselaraskan semula sebagai sebahagian daripada Program Rasionalisasi Subsidi. Selaras dengan itu, Kabinet telah mengambil keputusan bahawa berkuat kuasa pada 16 Julai 2010, harga bagi bahan bayi, terutamanya pampers, lampin dan BULLSHIT, dan juga gula, akan diselaraskan semula sebagai sebahagian dari Program Rasionalisasi Subsidi.

Menurut Najib yang juga Menteri Kewangan, Penyelarasan semula harga barang-barang itu akan membolehkan kerajaan mengurangkan perbelanjaannya melebihi RM750 juta untuk tahun ini.

Berdasarkan proses itu, kerajaan memutuskan harga pampers Wing 95 dan lampin akan diselaraskan sebanyak lima sen seliter bagi semua sektor. BULLSHIT akan diselaraskan sebanyak 10 sen sekilogram dan pampers Wing 97 akan diapung secara terkawal.

Bagi gula pula, harga akan diselaraskan sebanyak 25 sen sekilogram.

the Malaysian Insider and Outsider (darkside)


okeh... ini realiti... kite mmg hidup di dalam dunie matrik.. dunia yg sedang dikawal oleh freemason (abah kau)

knp ye segalanya skang makin naik.. bdn naik (debabom), hati naik (bedah hati, ntah), naik hangen... naek moto, naek kete, naek transport blablabla... dan kite kene la byr untuk blanje minyak harian kite..

terdapat la puak2 yg cikai cukai balaci akan sokong tindakan keselarasan harga ini.. knp sokong ek.. sebab hati kau tak nampak lg ape yg puak2 korg nak buat.. heyy.. igt skit.. org atas tgh kumpul harte dan telah sediekan tempat utk harte dorg... if anything happen dorg leh ca alip but=setan... so,, ape akan jd kat kite semue.. keh3... tgklah nanti korg.. taksub sgt.. aku skit pun tak heran..



tp.. mesti la ade yg aku nmpk kan.. isu kenaikan ini

a) mereka cube buat camtu utk hadapi PRUmno dan dlm janji dorg akan cube turunkan harge... alasan yg biase la

b) slalu kes2 camni adalah utk tutup kes2 yg lg besar.. tp kes ni aku tak tau psl ape.. lain hal.. aku nak amek tau tp tak tau nak amek kat mane..

c) keselarasan (aku da start benci sebut perkataan keselarasan) ini adalah BULLSHIT...

mane pergi la hero2 melayu dulu ye. pepatah penah sebut.. takkan melayu hilang didunia, ya,.. melayu tak hilang tp sesat di dunia sendiri...

takbir... ALLAHUAKBAR!!!!

3 ulasan:

New Hope berkata...

Sabahal khair

Itu lah bro, inilah akibatnya undi ameno

HIKMAH MINYAK NAIK

New Hope berkata...

salam

BN barang naik

klik sini: anti ameno

New Hope berkata...

Salam Reformasi,

tak patut

PENGANGURAN DAN PEKERJA ASING

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

iklan aku x phm

nyanyi jom awak