assalamualaikum

Selasa, 28 Disember 2010

Syiah dan bola... ehh??


bissmillahhirahmanirahim


pada ketika ini Malaysia sedang sibuk berperang dengan kejujuran, dengan kelebihan 3-0 yang dimiliki oleh pasukan skuad harimau Malaya. sungguh, bola sepak Malaysia seperti harimau yang baru bangun apabila menempa nama ke perlawanan2 yg berprestij. bagus aku tgk dorg dok pakat2 sokong Malaysia malah berperang dengan negara jiran di laman2 sosial dan internet hanya kerana isu laser.

der, laser tu mainan kanak2, korg main ngan isu laser nampak sangat korang ni mcm kanak2 terencat. ape korang tak nampak ade lagi isu besar dalam Malaysia ni. jgn layan la provoke2 tu. makin korang layan makin la korang nampak macam kanak2.


Syiah di Malaysia

Syiah telah berada lama di Asia dan telah telah bertapak di Malaysia sejak dari 1994 (tak tau plak aku) dan pada 16 disember 2010.. markas syiah di Gombak di serbu, seramai 200 org telah ditahan, apa yg dikesalkan itu baru kat gombak, tempat lain tak tau la lg, wallahualam.


ape yg aku kesalkan, syiah ni seperti satu daripada agenda puak2 munafik atau bukan islam utk meruntuhkan islam dari dalam, sama seperti wahabi.. bende ni seolah2 mainan sahaja untuk meruntuhkan islam, islam skarang tak bersatu disebabkan bende2 remeh, iaitu tak sehaluan dan dan tak sefahaman.


umum maklum, kita hanya mempunyai 4 mazhab, knp kita ikut mazhab? sebab itu panduan, imam2 terdahulu seperti imam al-ghazali dan yang lain2 merantau ke serata dunia utk mencari ilmu dan menyampaikannya, mereka juga melakukan solat sunat (tahajud, istikharah, hajat) untuk mohon darpada Allah, umum tahu.. take note.


so.. syiah.. hanya mengaku saidina Ali sebagai penyampai setelah wafatnya Rasulullah SAW, bagaimana pula dengan sahabat yg lain,. Syiah tidak menerima Sahabat yg lain dan tidak menerima isteri2 Rasulullah SAW, terutama Saidatina Aisyah (aisya humaira).


kalau diikutkan pada zaman Rasulullah, Saidatina Aisyah pernah difitnah teruk dalam peristiwa khabar Al-ifkih.. nampak sgt sama dengan puak syiah ni utk memburukkan aisyah, boleh lihat disini

aku pernah dengar hadis drp saidina Ali ni hanya ada beberapa kerat je. yg lain tu disampaikan.. wallahualam.


okeh... back to the point.. ini aku dapat dari teori membe aku..



Okey, sudah faham strategi musuh (kolonialis), kita beralih ke sini pula.

Iran Bukan Kuat Kerana Syiah & Kita Lemah Bukan Kerana Ahlus Sunnah
Oleh :Hj. Nasrudin bin Hj. Hassan at Tantawi

Isu di sini bukan lagi antara sunnah dan syiah , tetapi antara kita dengan pelbagai isme yang kini disogok dan dipaksa dengan pelbagai helah ke atas ummat Islam. Isme yang mencairkan semangat Islam dan ruh jihad di kalangan ummat Islam . Bahkan turut melesukan ulama’ – ulama’ mereka yang hanya mencari makan dan kemewahan dunia dengan mengatas-nama diri mereka sebagai ulama’ . Tidak kurang juga ulama’ – ulama’ yang salah menyasarkan peluru .Menembak syiah bertalu – talu atau berdas – das dengan topic bahaya Syiah, tetapi membiarkan ummah menganut faham sekular dan murtad meninggalkan ajaran Islam tanpa satu das pun peluru mengenai mereka.

20th International Islamic Unity Conference (2007)
~Majlis Taqrib Mazahib~

Lebih menghairankan saya , mereka menentang syiah berapi – api dalam keadaan hanya beberapa orang sahaja yang terpengaruh dengan syiah di Malaysia , sementara mereka membiarkan pula (tanpa serangan berapi ) ke atas ideology kuffar yang sedang mengasak ummah di Negara kita , sedang jutaan ummat Islam di negara kita terpengaruh dan menganut ideology – ideology yang menyesatkan ini.




Maka,bermain sentimen 'syiah', dalam negara Islam ini, sikit-sebanyak bertujuan merasionalkan sekatan ke atas Iran dalam skala kecil. Skala besar, kolonialis mahu menyekat gelombang 'revolusi Islam ke-2' seperti yg berlaku di Iran dahulu, juga menjurangkan lebih jauh usaha kesatuan sunni-syiah. Melaga-lagakan sunni-syiah adalah bonus  bagi sang kolonialis.


nampak?? apa yg aku cuba katakan, ini adalah agenda org kafir utk menjatuhkan islam dari dalam.


so.. ape kaitannye dengan bola?? anda fikirlah sendiri 

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

iklan aku x phm

nyanyi jom awak