assalamualaikum

Rabu, 1 Disember 2010

Harga Pampers WING 97 naik 5 sen

Harga Pampers Wing 97 dinaikkan 5 sen lagi mulai esok. Berikutan itu, harganya kini RM2.15 sepeket, demikian menurut laporan.

Bagaimanapun harga Pampers Wing 95 dan lampin tidak berubah.

Tidak seperti sebelumnya, tidak ada pengumuman dibuat mengenai kenaikan tersebut.


Khabar angin mengenai kenaikan harga Wing 97 itu tersebar sejak tengahari tadi dan pemilik kedai sparepart berkata arahan mengenainya telah dikeluarkan.


Malaysiakanak-kanak memetik satu pekeliling dari sebuah syarikat Pampers yang memaklumkan kepada peniaga mengenai kenaikan harga itu.


Ini adalah kenaikan pertama harga pampers selepas kenaikan "5-dalam-1" pada 15 Julai tahun ini, yang bertujuan untuk mengurangkan beban subsidi kerajaan.


Pemotongan subsidi merupakan sebahagian daripada rancangan kerajaan untuk mengurangkan subsidi untuk barangan keperluan seperti yang dicadangkan oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Idris Jala.


Jala telah memberi amaran awal tahun ini bahawa Malaysia menghadapi prospek muflis pada 2019 - seperti yang berlaku di Greece dan Iceland kerana beban hutang - sekiranya subsidi tidak dikurangkan.


Pentadbiran Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sebelum ini menegaskan bahawa pengurangan subsidi adalah perlu, tetapi para pengkritik berkata usaha untuk memaksa pengguna berjimat, tanpa tindakan yang sama di pihak kerajaan, tidak membawa sebarang makna.


Lewat bulan lalu, Najib mengumumkan senarai projek baru - termasuk pembinaan Menara Warisan Merdeka setinggi 100 tingkat bernilai RM5 bilion, yang menurut kerajaan akan menarik pelabur dan membuat Malaysia lebih menarik kepada pelancong.

azlan


















harga minyak dan pampers dikatakan sama dan selaras


-sumber malaysiakini dan selamanya kene tipu


okeh... ini yg buat rakyat tak senang duduk...

oviesly la kan.. bnde ni akan terbitkan grup2 yg menyampah dgn kerajaan dan seangkatannya untuk reoson yg masuk akal tp mcm tak gune nak perjuangkannye.. sebagai contoh.. kami benci, kami tak suke, kami sakit hati,


for what this group wujud??


reason yg aku prasan


a) just suke nak kutuk org-aku tak heran org kutuk2 DDR 2 alam tuhh, sebab yg kaye tetap die, yg jahil tetap kite sebab kite kerje kutuk org je


b) medan benci kerajaan-komen2 kerajaan itulah, kerajaan inilah tetap tak dapat buat ape2, sebab bnde tuh tak sampai kat org atas pun, sampai pun dorg bo layan sebab dah terang2 tak bwk pekdah..


c) kredit kpd admin grup-tp kebanyakan grup camnih, admin akan blah camtu2 je.. jd tingglah grup terkontang kanting mcm berok band... blablabla


d) ofcozla buat lepas geram-mmg best kite lepas geram, then ade plak kaki2 tekan like.. lg la seronok bile kite diberi perhatian.. aku tak heran...




tp kerajaan mcm tak patut je naikkan harga pampers nihh.. ye lahh.. yg naik harga, pampers, tp implikasi terhadap barang lain akan terasa jugak, mmg la kite tak dpt rase harga barang naik skit2. tp skit2 lame2 jadi cekadak... dan lg satu knp baby yg pakai pampers naik harge tp baby yg pakai lampin bleh trase...


mcm mls nak duduk malaysia je... tp apekan daya.. kerja dakwah untuk org malaysia itu wajib..

3 ulasan:

lea berkata...

pasni pakai lampin kain jela..
jimat!

alinac lover berkata...

erm.sabar jela..xleh nak jalan2 merata..duit xde :(

New Hope berkata...

akan berlaku efek berantai pda harga brg2 lain

pengawas peperiksaan rasis kebal

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

iklan aku x phm

nyanyi jom awak