assalamualaikum

Khamis, 9 Disember 2010

Ketuanan Melayu


pepatah melayu pernah berkata

"takkan melayu hilang didunia"

oleh itu kerajaan telah bersusah payah mempertahankan ketuanan melayu. isu ketuanan melayu telah disentuh oleh pihak pembangkang. dan ironinya kita perlu mempertahankan ketuanan melayu agar ianya tidak tergugat, kerana itulah letaknya bangsa kita. disebabkan itu kita mampu bertahan sehingga sekarang.


seperti yang digembar gemburkan oleh pihak pembangkang ketuanan melayu perlu di hapuskan. dan pelbagai langkah telah diambil bg menghilangkan langsung perasaan ketuanan melayu. antara langkah yang telah diambil oleh pihak pembangkang bagi merialisasikan penghapusan ketuanan melayu adalah

  1. harga minyak naik-berlaku rantaian harga
  2. stesen KTM diserah kpd Singapura-tanya najib
  3. lesen judi lulus
  4. telus dan mulus dalam parlimen (lah sangat)
  5. anak bangsa perlu berada dalam keadaan daif

dan banyak lg langkah yg telah dicadangkan.



for me.. its not ketuanan melayu yg importent.. yg paling utama adalah kepimpinan, berlandaskan islam.. itu adalah sebetulnye.. tp apekan daye.. sifat zuhud pd manusia itu takde...

2 ulasan:

New Hope berkata...

salam
,kepimpinan berlandaskan islam perlu dapat persetujuan bersama dulu, PKR da DAP pun bersusah payah juga bukan PAS seorang saja

KLIK SINI: TONGKAT

yad_element berkata...

maaf... saye ni tak minat sgt ngan politik nih.. maksud saya berkenaan dengan kepimpinan islam tak semestinye PAS sahaja.. for me, its random but atleast islam itu yg paling utama,.. walau kite perlu bergandingan ngan pihak bukan islam..

tak salah nak minta bantuan org bukan islam demi masa depan islam .. insyaAllah, same2 kite betulkan niat kita semula..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

iklan aku x phm

nyanyi jom awak