assalamualaikum

Rabu, 7 Oktober 2009

antara nak dan taknak

bismillahhirahmanirahim....

sebenarnye aku takde idea nak tulis pagi nih... rase cam mls jew.. kelas aku kejap lg.. pkul 12 ngan pkul 6... aduh... thn ke aku ngan kolej nih...

back to da topic. ape bende yg aku nak ckp td ek??
ha.... antara nak dan taknak...

berat jugak aku nak cerite pasal bende ni ek... antara nak dan taknak... kalo nak diikutkandari dulu sepatutnye aku da lame bnyak untung. banyak bende aku terlepas depan mata.. hum.. orang ckp bende tu peluang dan peluang hanye dtg skali jew... aku ckp blik, second chance?? haha.. senyap org tu.. abaikan.

bende nak atau taknak nih slalu dikaitkan ngan pilihan.. yela pilihan.. pilihla antara nak atau taknak.. adoi..

aku penah diberi pilihan...antaranya...
  • awek
  • blaja
  • hidup
  • keje
  • duit
  • agama
dan pilihan aku kebanyakannye adalah taknak.. atau.. aku pilih bnyak taknak drp nak... adoi... ape nak jd ngan aku nih... cam haram..

mule2 ttg awek... ish3... aku nak citer pasal ni pun sedih tau... sebenarnye aku masih lg ragu2 nak ade awek... dlm hati aku ni kate separuh2.. separuh kate nak, separuh kate taknak.. tp kebanyakan yg aku jwb adalah taknak.. kalo nak ikut bole thn la org nak kat aku... tp aku ni jht sket ngan org.. mule2 maen2(jgn fkr bukan)... pastu masuk serius(padahal tak serius pun).. last2 aku ckp no to kapel... amacam prangai aku?? ada best tak???

pastu aku nak kat org plak.. huhu... lg dasyat.. aku ni jenis lmbat pikap(tak boleh blah ayat) ade yg aku nak aku tak gtau.. just kwn lame2... smpai satu thp, awek tu dah dirampas oleh org len.. melepas la sudah.. haha... yg aku gtau pun ade gak... aku ckp aku suke die(saye suke awak).. dorg igt aku men2.. punye la aku serius time tuh.. last2 diorg tolak aku... saket tau kene tolak.. nak2 lg kalo jatuh kat tangge.. what ever..

tu la.. pilih taknak lg...

hidup plak... kalo nak fikir bnyak bende yg aku terlepas gare2 aku ckp taknak(taknak merokok sudah pasti, aku tak merokok) aku ni mcm nak taknak gak la dlm kehidupan aku.. mcm ape ek... jap2... aku nih slalu gak la lepaskan peluang hidup.. slalu sket hati.. slalu pendam perasaan, slalu bnyk lg la.. lalu2 jew...

bende berat yg aku nak sentuh... agama..

aku ni manusia biase jew... tak de la hebat sgt.. iman pun tak tau ade ke takde dlm hati nih... astaghfirullahalazim... istighfar bnyk2.... ye la.. perangai hampeh.. solat tunggang langgang.. tp bende nih aku tak boleh buat men2 la... mcm yg len.. yg aku tau aku mcm nak tido plak dah..

mls nak tulis lg... nanti aku tulis kang korang boring plak... pnjg2 buat apew.. bukan dibace pun... jgn mrah he......

nak siap g kelas la...

assalamualaikum...

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

iklan aku x phm

nyanyi jom awak